søndag 14. desember 2008

Julekalender og klimakrise

Asbjørns julekalender kan benyttes som morsom avveksling i flere fag, han er utrolig intelligent den mannen og greier på en humoristisk måte å synliggjøre miljøvennlig adferd. Ganske mange morsomme innslag om hva man kan gjøre for å forbedre klima, Asbjørnta en titt bakover for å se det som har vært. For eksempel når Asbjørn skal på Maxbo for å kjøpe FN's klimapanel  (8. desember). Jeg gjør meg noen tanker og tror at humor er et undervurdert læremiddel. Det er ikke alltid at elevenes og lærernes humor er sammenfallende, men Asbjørn når en bred gruppe, tror jeg.

2 kommentarer:

June sa...

Veldig bra, Anne Cathrine. Jeg hadde ikke sett denne før. Enig med deg, humor er viktig i læringen og veldig undervurdert. Takk for at du la ut denne slik at vi og kunne få le litt. Ha en klimavennlig jul :-)

Anne Cathrine sa...

Takk i like måte, jeg måtte jo le litt jeg også når jeg leste tipset ditt om hvordan fjerner rotet i huset. God jul med humor og rot!