onsdag 8. oktober 2008

Leger får sin egen Facebook

Leger har behov for samarbeid på tvers, hvem har ikke det? Leste dette i Aftenposten i dag. Finner den ikke på nett.  Egentlig kunne det vært interessant for lærerne også, tror jeg. Uavhenigig av skole og læringsplattform. Jeg merker jo at man har mest kontakt med lærere som bruker samme læringsplattform, og det er jo dumt, altså mange hyggelige å flinke lærere som bruker It'slearning altså, men sikkert mange flinke "Fronter-lærere" også. Jeg har Google reader og leser endel lærerblogger, men det er jo mange lærere som ikke er helt der, men som kanskje kunne vært på lærer-Facebook. Jeg har Twitter og vanlig Facebook, men jeg synes det blir så mange steder å være for å treffe lærere på nett. Løsningen kunne vært en  lærer-Facebook . Har ikke helt troen på at Utdanningsforbundet kunne gjøre noe sånn, det kan jo lett bli for positivt og nyskapende. I tillegg måtte vel lærerne fått betalt for å bruke den. Jeg tror heller det er en oppgave for NDLA i tilknytting til lag to.

2 kommentarer:

Hans P Fosseng sa...

Det er vel Legeforeningens «Min side»-løsning du sikter til her, se omtale på Legeforeningens nettsider. Jeg tror slike løsninger kan være nyttig for andre yrkesgrupper også, men for at det skal fungere må det være en del innovatører som går foran og aktivt ønsker seg dette – og deretter tar det aktivt i bruk.

Kjell Arild Welde sa...

Ja, du, skal vi ikke du og jeg lage en lærerfacebook? Jeg har erfaring fra det sosiale nettstedet ning.com. Der har jeg laget et nettverk for alle gamle gymnasiaster på Steinkjer. Jeg har i mange år savnet et slik russefacebook. Nå er den der, men det er vel bare medlem nr 1 som er hele nettverket.