tirsdag 27. mai 2008

Lærerblogging og læremiddelvurdering

Jeg leste i Dagens Næringsliv om Bloggere som tjente seg rike, og da våkner jo økonomen i meg. Nå tenkte ikke jeg at jeg kunne bli særlig rik på bloggen min, men jeg fikk en idé. Vi er endel lærere som blogger om likt og ulikt innenfor tema skole og undervisning. Men vi snakker ikke mye om lærebøker, forlagenes nettsider. Når vi nå skal velge bøker for neste skoleår, kan vi ikke dele årets erfaringer? Hva synes dere om bøkene og nettstedene dere har brukt? Ville dere valgt noe annet til neste år? Hvorfor? Hvis vi alle reflekterer og skriver litt om det, så får vi bedre mulighet til å velge riktigere neste år. Hvis dette sprer seg litt, vi får flere lærere til å mene noe. Kanskje forlagene begynner å titte på hva vi skriver etterhvert? Kanskje de til og med vurderer å forbedre nettsidene sine også? Og kanskje noen skriver så mye bra og reflektert og kan vise til mange lærerbesøk at forlagene ønsker og annonsere på bloggen deres

2 kommentarer:

Ingunn sa...

God ide! Jeg skal se hva jeg rekker.

Anonym sa...

Her er mitt bidrag: (kjemi 1 og naturfag YF)
Læremidler

F. Hamre